Nowy wygląd czasopisma – case study czasopismo Własny Biznes Franchising

Z miesięcznikiem Własny Biznes Franchising współpracujemy od lat. Niedawno wydawca zwrócił się do naszej drukarni z chęcią odświeżenia wyglądu, a co za tym idzie zmianą specyfikacji. Jak wyszło? Przeczytajcie.

Własny Biznes Franchising to miesięcznik dla przedsiębiorców i osób, które poszukują sprawdzonych pomysłów na biznes. To pierwszy i najdłużej ukazujący się na rynku tytuł poświęcony franczyzie. Magazyn dostępny jest w salonach prasowych i posiada stale rosnącą grupę prenumeratorów.

Idzie nowe – koncepcja zmiany wyglądu czasopisma Franchising

Z myślą o stałych czytelnikach, ale też o nowych – młodych, przyszłych przedsiębiorcach – wydawca zdecydował się na odświeżenie layoutu. Zmiana dotyczyła zarówno wyglądu, jak i parametrów druku. Wspólnie z klientem szukaliśmy rozwiązania, które wpisywałoby się zarówno w potrzeby grupy docelowej, jak i aktualnych trendów w druku. Celem wydawcy było zapewnienie czytelnikom wysokiej jakości, merytorycznych treści w atrakcyjniej wizualnie oprawie.

Nowe pierwsze wrażenie – zmiana wyglądu okładki

Pierwsza widoczna zmiana dotyczy okładki. Zależało nam, aby była biznesowa i elegancka. Okładka ma być obietnicą ciekawych treści i zachęcać do zakupu już od pierwszego wejrzenia. Zaproponowaliśmy papier kredowy wykończony folią matową z lakierem UV wybiórczo. Zastosowane uszlachetniania pozwoliły na uzyskanie nowoczesnego i stylowego look`u. Co więcej, matowe wykończenie jest obecnie najmodniejszym uszlachetnieniem wybieranym na okładkę. Trudno się dziwić – nadaje szyku, a dzięki połączeniu z elementami pokrytymi lakierami UV eksponuje detale i kusi wzrok potencjalnego czytelnika w salonie prasowym.

Liczy się wnętrze i… papier, naturalnie.

Nowa koncepcja wydawcy WBF miała dotyczyć również zmiany papieru w środku magazynu. Pomysł zakładał wybór papieru matowego. Celem był bardziej naturalny wygląd, ale również kwestie praktyczne – na papierze matowym czyta się łatwiej. Niestety osiągnięcie tego efektu niosłoby za sobą pogorszenie jakości, więc finalnie zaproponowaliśmy papier offsetowy 80g, otrzymując znacznie lepszą biel przy dobrym spulchnieniu. Takie parametry umożliwiły też wyeksponowanie zdjęć i dobre odwzorowanie kolorów.

3 PRZYKŁADY UDANEJ WSPÓŁPRACY Z DRUKARNIĄ

Efekt końcowy

Dla stałych czytelników zmiana na pewno była zauważalna. Z pewnością dostrzegli różnice wizualne, ale biorąc magazyn do ręki, poczuli je również w dotyku. Odświeżony magazyn zyskał nowoczesny wygląd pokazując, że podąża za trendami, nie tylko w biznesowym świecie, ale również tym poligraficznym. Czytelnikom, którzy mają kontakt z miesięcznikiem po raz pierwszy pokazuje, że mają do czynienia z pismem wartościowym i wysokiej jakości, dlatego warto sięgnąć po niego rozpoczynając przygodę z franczyzą.