Blog

Ile kosztuje wydanie książki?
Dla debiutujących autorów wydanie swojej książki to możliwość nie tylko zarobienia pieniędzy, lecz również dotarcia do szerokiej publiczności. To pierwszy duży krok na drodze kariery…

Rodzaje druku – technika druku płaskiego, wklęsłego i wypukłego
Rodzaje, technologie, techniki i metody druku – to wiedza potrzebna nie tylko drukarzom, grafikom i poligrafom. Przydaje się również wszystkim zlecającym realizację materiałów drukarni: wydawcom,…

Jaka czcionka jest najlepsza do czytania? Jaką czcionką pisać książkę?
Treść czy forma? W procesie przygotowania książki, czasopisma, a nawet katalogu i ulotki oba te aspekty są równie ważne. Nawet najlepsza praca, jeśli nie uszanuje…

Charakterystyka opraw klejonych
Oprawa to szereg procesów, które składają się na staranne wykończenie katalogów, czasopism lub książek. Łączenie bloku z okładką może następować na skutek procesów szycia lub…

Czym są spady drukarskie i w jakim celu się je stosuje?
Każdy z nas wycinał kiedyś jakąś ilustrację albo ramkę z tekstem z białej kartki papieru – trudno to zrobić idealnie, tak aby nie uciąć jakiejś…

Czy katalogi reklamowe mogą być skutecznym narzędziem marketingu bezpośredniego?
Dobry marketing bezpośredni jest filarem sprzedaży. Klucz do sukcesu? Jakościowa baza danych i… skuteczne narzędzia. Czy w dobie internetu, precyzyjnego targetowania, automatyzacji i personalizacji wciąż…

Co wpływa na cenę druku katalogów?
Drukowanie katalogów jest ważną częścią marketingu dla wielu firm, nic dziwnego więc, że taka inwestycja wymaga odpowiedniego planowania. Aby wydatek był jak najbardziej opłacalny, warto…

Kolory specjalne typu PANTONE w druku offsetowym
W druku offsetowym najczęściej korzystamy z trzech podstawowych kolorów farby drukarskiej (tzw. triady drukarskiej). Wliczamy do nich: C – cyjan (niebiesko-zielony), M – magenta (purpurowy)…

Dobre praktyki w projektowaniu katalogów do druku
Katalogi stanowią dla wielu marek element budowy swojego wizerunku, ukazując tym samym gamę oferowanych linii produktowych, pojedynczych produktów oraz prezentując wizję marki odnośnie tego, w…