Skuteczny folder reklamowy to klucz do promowania swojej firmy, produktów i świadczonych usług. Powinien się wyróżniać na tle konkurencji, przykuwać uwagę klientów i wzbudzić ich zainteresowanie ofertą. To mocny element strategii marketingowej.
Dlatego ważne jest, by był tożsamy z profilem naszej działalności i dopasowany do identyfikacji wizualnej marki. Dowiedz się, jak profesjonalnie przygotować materiał promocyjny, aby spełnił swoje zadanie.
SZATA GRAFICZNA – KREATYWNE WYCZUCIE ESTETYKI
Przy tworzeniu szaty graficznej trzeba szczególnie wykazać się kreatywnością. Lepiej poczekać na wenę twórczą niż zrobić coś banalnego. To bardzo ważny, jak nie najważniejszy element folderu reklamowego. Przyznajcie sami, na co najpierw kieruje się wasza uwaga? Na treść czy grafikę? Dobrze wykonana oprawa graficzna to połowa sukcesu.
ZDJĘCIA DO FOLDERU REKLAMOWEGO
Podstawę stanowi wartość wizualna. Liczy się pierwsze wrażenie, które zdecyduje czy klient zatrzyma się na dłużej przy naszej ofercie czy pominie ją. Zainteresowanie możemy wzbudzić zarówno estetycznym wykonaniem, ale i doborem fotografii i ilustracji. Pamiętajmy jednak, by dobierać je mądrze i wyłącznie w wysokiej jakości.
OPRACOWANIE ZAWARTOŚCI MERYTORYCZNEJ FOLDERU
Folder reklamowy powinien uwzględniać jedynie wartościowe treści, które należy odpowiednio zaplanować. Nie można zapomnieć także o głównych hasłach, na których koncentrujemy się zaraz po fotografiach. Zbyt skomplikowany i duży tekst może zniechęcić odbiorców, lepiej postawić na minimalizm, zwięzłość, przejrzystość oraz czytelność.
HASŁO REKLAMOWE
Główne hasło reklamowe powinno „rzucać się w oczy”, być chwytliwe i nietypowe tak, by skutecznie zapisało się w pamięci konsumentów, a jednocześnie od razu kojarzyło się z działalnością firmy. Hasło widnieje na pierwszej stronie, musi być zatem wyróżnione – odpowiedniej wielkości czcionką (nie za dużą, nie za małą), konkretnym rodzajem fontu, którym marka posługuje się w innych materiałach graficznych oraz spójnym doborem kolorów.
TREŚĆ
Zawartość folderu reklamowego, czyli pozostałe treści należy również właściwie wyeksponować, szczególnie te najistotniejsze informacje. Mogą one zostać na przykład umieszczone na tle fotografii, pod wykresem, wkomponowane w grafikę, itp. – ważne, żeby nie zagubiły się w gęstej ścianie tekstu. Poza tym, natłok informacji nie jest wskazany, warto skupić się na tych najważniejszych. Jeśli folder zainteresuje klientów, na pewno zechcą przeczytać więcej np. na oficjalnej stronie internetowej.
FORMAT
Wymiary i format folderu reklamowego dostosowane są do wymagań klienta (od A4 do B4). Najczęściej wybierane formaty to: A4, A5, A6 – składane na pół czy A4 i A3 składane na trzy części. Materiał złożony na pół może być po krótszym boku lub dłuższym boku. Ważne, aby format pozwalał w atrakcyjny sposób wyeksponować najważniejsze komunikaty. Czasem warto pójść pod prąd i zastosować format, który zaskoczy. Wiele zależy od branży i zawartości, którą chcemy przedstawić w folderze.
PAPIER DO FOLDERU REKLAMOWEGO
Odpowiednio dobrany papier wpływa na jakość, trwałość, jak również estetykę materiału promocyjnego. Rodzaj zastosowanego papieru do folderów to: powlekany lub niepowlekany. Najczęściej stosowany jest papier kredowy (HWC) dwustronnie dwu- lub trzykrotnie powlekany z możliwością wykończenia – błyszczącego, matowego bądź satynowego. Dodatkowo, kreda pozwala osiągnąć największą biel. W przypadku gramatury papieru wykorzystanego w środku folderu, zazwyczaj jest to przedział – od 150 g do 250 g, natomiast zastosowanego dla okładki – od 200 g do 350 g.
WYBÓR OPRAWY FOLDERU REKLAMOWEGO
Foldery reklamowe wykonywane są w oprawie zeszytowej lub klejonej. Najczęściej jednak stosuje się oprawę zeszytową ze względu na objętość folderu. Jako formę złączenia można użyć zszywek zeszytowych, oczkowych bądź spirali metalowych. Drukarnia pomoże Ci odpowiednio dopasować oprawę do potrzeb oraz parametrów technicznych druku.
DODATKOWE USZLACHETNIENIA
Oryginalne zdobienia odpowiadają za uatrakcyjnienie naszego folderu tak, by prezentował się wysoce ekskluzywnie i profesjonalnie na tle innych. Okładkę folderu, jak i jego środek można uszlachetnić w całości lub wybiórczo, m.in.: lakierem offsetowym, nakładając folię matową, soft czy błyszczącą, stosując lakier UV (wybiórczo), wykonując tłoczenia (wybiórczo) bądź za pomocą hot-stampingu.
Zobacz więcej o uszlachetnianiach druku.
Zapewniamy fachową obsługę
Jeżeli potrzebujesz folderu reklamowego do promowania firmy, podpowiemy Ci, jak to zrobić profesjonalnie, aby zachęcić klientów do działania. Zapraszamy do kontaktu, jesteśmy do Twojej dyspozycji.