Gazetki promocyjne – najbardziej popularna forma reklamy

Aby gazetka promocyjna spełniała swoje założenia należy przygotować odpowiedni projekt oraz dokładnie określić specyfikację druku. Publikacja dla branży FMCG będzie miała inne cechy, a dla branży kosmetycznej czy automotive zupełnie inne. Dowiedz się na co zwracać uwagę podczas tworzenia gazetki i jakie informacje przekazać drukarni.

Projekt gazetki promocyjnej – co chcemy pokazać?

Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie projektu. W takich materiałach ważna jest prostota i skupienie uwagi na pokazaniu odbiorcy informacji, którą chcemy przekazać.

Należy określić cel jaki chcemy osiągnąć:
– zwiększenie sprzedaży,
– zwiększenie ruchu w sklepie,
– edukacja klienta w temacie danych produktów,
– kreowanie pożądanego modelu cenowego.


Następnie określamy grupę docelową. Przy większej grupie wiekowej 60+ tekst powinien być wystarczająco czytelny, natomiast w gazetkach trafiających do mężczyzn trzeba kierować się prostotą, konkretnymi informacjami i praktycznymi ciekawostkami. Należy zwrócić uwagę na kolor. Powinien współgrać z logiem oraz kolorystyką firmy, ale określać również grupę docelową.

Stałą częścią gazetek promocyjnych jest określenie czasu trwania danej promocji, a także sposób kolportowania. Wiedząc jak gazetka trafi do klienta, możemy być bardziej elastyczni w kwestii doboru papieru i korzystać z większej gamy usług introligatorskich.

Druk gazetki promocyjne – kontakt z drukarnią

Jeśli projekt od strony merytorycznej mamy przygotowany, pamiętajmy o sprawach technicznych i wystrzegajmy się błędów tj.:
– zbyt mała rozdzielczość DPI,
– brak zaznaczenia lub brak spadów przy eksporcie pliku,
– błędna paleta kolorów,
– teksty niezamienione na krzywe,
– ważne elementy umieszczone zbyt blisko linii cięcia.
Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Sprawdź

Plik do druku gotowy. Czas na kontakt z drukarnią i przygotowanie zlecenie. Na co należy zwrócić uwagę?

Wybór papieru do gazetki promocyjnej

Do produkcji gazetek reklamowych używa się papierów o niskiej gramaturze. To mogą być papiery gazetowe, niepowlekane o gramaturze nawet 45g w przypadku produktów spożywczych, gdzie cykl życia gazetki jest krótki lub papiery powlekane 60g-70g, gdy zależy nam na lepszej jakości zdjęć np. w gazetkach sieci z branży RTV i AGD.

Branży kosmetycznej Elanders oferuje możliwość falcowania ulotek nawet o objętości do 64 str. Należy zwrócić uwagę czy zachowana jest powtarzalność i stabilne odwzorowanie barw – przed drukiem warto skorzystać z usługi prepress. Warto rozważyć dodatkowe opcje, które uatrakcyjnią wygląd, jak np. druk z użyciem lakieru zapachowego.

Ustalenie nakładu. Jest to indywidualna kwestia zależna od czynników takich jak zasięg i grupa odbiorców, sposób kolportowania, ilość danego asortymentu.

WAŻNE! Pamiętajcie o planowaniu druku z wyprzedzeniem. Drukarnie nie trzymają nadmiaru papieru w swoich magazynach, a czas oczekiwania na surowiec może trwać od kilku do kilkunastu dni.

Opcją dodatkową do druku jest możliwość pojedynczego foliowaniaadresowaniainsertowania i pakowania. Drukarnia Elanders posiada odpowiedni sprzęt i doświadczenie w tego typu usługach. Zobacz co mamy w swojej ofercie: VIDEO.

Transport i logistyka – dostawa na czas

Jesteśmy świadomi, że jeśli gazetka promocyjna zostanie wysłana w późniejszym terminie niż jest przewidziana promocja to cały nakład może trafić do kosza. Przykładamy do tego bardzo ważną uwagę i nasz łańcuch dostaw stoi na najwyższym poziomie. Sprawdź

Dobra drukarnia może pomóc.

Prosta z pozoru publikacja jaką jest gazetka promocyjna skrywa wiele tajemnic dotyczących procesu produkcyjnego. Dlatego warto zadbać o wybór odpowiedniego partnera, który doradzi i zadba, aby efekt końcowy wydruku był jak najlepszy, a przy okazji efektywny kosztowo.