Wygląd katalogów marek premium jest niezwykle ważny i odgrywa istotną rolę w procesie zakupowym. Nie ma tu miejsca na półśrodki i zamienniki. Zdjęcia, format druku, papier i uszlachetnienia muszą być potwierdzeniem prestiżu i luksusu prezentowanych produktów.
W przypadku marek premium, jak w żadnej innej kategorii, ważny jest sposób „podania”. Każdy element musi być dopracowany i spójny. Dbałość o szczegóły dotyczy zarówno otoczenia marki – gdzie i w jakim towarzystwie jest prezentowana – jak i opakowania. Forma musi być dopasowana do jasno określonej grupy odbiorców. Opakowanie czy katalog ekskluzywnych marek są obietnicą wysokiej jakości, lepszego życia, do którego aspirują jej odbiorcy. Tu obraz, zdjęcie i stylistyka mówią dużo więcej.
Wśród segmentów o największym wskaźniku zainteresowania produktami luksusowymi prym wiodą samochody, odzież i dodatki oraz usługi hotelarskie i SPA. Każdy z tych sektorów potrzebuje odpowiednio dobranych narzędzi marketingowych, które będą wspierać sprzedaż. Jednym z nich są katalogi, które pozwalają zaprezentować ofertę, trafiając wprost do rąk klientów.
Poligraficzny crème de la crème
Planując stworzenie katalogu produktów premium należy zadbać o każdy detal. Pierwszym elementem, który należy wziąć pod lupę jest okładka, która odpowiada za pierwsze wrażenie. To ona decyduje o charakterze całej publikacji. To zapowiedź i wstęp do historii, którą chce opowiedzieć marka. Najczęściej wybierane uszlachetnienia na okładkę ekskluzywnych katalogów to lakier UV, folia matowa i soft touch lub połączenie folii matowej z lakierem UV wybiórczo. W stylistykę wpisują się również kolory specjalnie, natomiast zdecydowanie rzadziej marki decydują się na zastosowanie Hot-stampingu czy tłoczenia.
Co lubią katalogi marek premium?
- Uszlachetnienia na okładce, takie jak: folia soft touch lub mat z lakierem UV wybiórczo
- Papier kredowy z wykończeniem matowym
- Papier z recyclingu
- Oprawę klejoną lub szytą
Pierwsza klasa papieru z odzysku
W tego typu premium katalogach ważną kwestią jest rodzaj papieru. Tu prym wiedzie papier HWC, potocznie zwany kredą lub kredowym. Fachowa nazwa to papier bezdrzewny powlekany z uwagi, iż za większość jego cech odpowiada powleczenie powierzchni. Papier kredowy jest dwustronnie dwu- lub trzykrotnie powlekany z możliwością wykończenia – błyszczącego, matowego bądź satynowego. Kreda pozwala również osiągnąć największą biel. Aktualne trendy w druku pokazują, że najbardziej pożądanym efektem jest wykończenie matowe.
CZYTAJ NA BLOGU O ZNACZENIU PAPIERU
W zależności od filozofii marki coraz większą wagę przywiązuje się do pochodzenia papieru. Jeśli produkty prezentowane w katalogu mają silny związek z naturą i tak chcą być postrzegane, warto zwrócić uwagę na pochodzenie papieru. W specyfikacji druku coraz częściej pojawia się papier pochodzący w 100% z recyclingu. Co ciekawe i często zaskakujące, ten rodzaj papieru jest droższy niż standardowy.
Oprawa luksusu
Oprawa marek premium jest szczególnie istotna. Także ta w druku. Katalogi drogich marek czy magazyny z kategorii premium najczęściej posiadają oprawę klejoną lub szytą, jeśli cykl życia publikacji jest dłuższy.
W przypadku drukowanych materiałów promocyjnych produktów premium trzeba postawić na unikalność. To co wyróżnia tę kategorię to elitarność, także w doborze form promocji. Dlatego planując produkcję katalogu warto poszukać rozwiązań nieznanych i nieoczywistych. Prestiż tej kategorii polega przecież na tym, że to one wyznaczają trendy, a nie odwrotnie.